KIM JESTEŚMY?

Ogromna popularno┼Ť─ç fantastyki powoduje, A?e staA´┐Ża siA´┐Ż ona znaczA´┐Żcym elementem w dorobku kulturalnym Polski. GdaA´┐Żskie Stowarzyszenie Fantastyki a´┐ŻzALKORa´┐Ż? jest kontynuatorem najlepszych tradycji ruchu SF na terenie wojewA?dztwa gdaA´┐Żskiego i gromadzi w swych szeregach twA?rcA?w, miA´┐ŻoA´┐ŻnikA?w i sympatykA?w szeroko pojA´┐Żtej fantastyki. GSF posiada charakter miA´┐ŻdzyA´┐Żrodowiskowy i miA´┐Żdzypokoleniowy. GA´┐ŻA?wny nacisk jest jednak poA´┐ŻoA?ony na pracA´┐Ż z mA´┐ŻodzieA?A´┐Ż i oddziaA´┐Żywanie na niA´┐Ż w duchu humanizmu zawartego w wielkich dzieA´┐Żach fantastyki A´┐Żwiatowej. GSF ALKOR zostaA´┐Żo zarejestrowane w Krajowym Rejestrze SA´┐Żdowym w 1993 roku jako oficjalne stowarzyszenie pozarzA´┐Żdowe. JednakA?e, Klub Fantastyki a´┐ŻzALKORa´┐Ż? rozpoczA´┐ŻA´┐Ż swojA´┐Ż dziaA´┐ŻalnoA´┐ŻA´┐Ż szeA´┐ŻA´┐Ż lat wczeA´┐Żniej tj. w 1987 roku, bA´┐ŻdA´┐Żc czA´┐Żonkiem federacyjnego GdaA´┐Żskiego Klubu Fantastyki.

NASZE CELE

1) Integracja i nadanie ram organizacyjnych dziaA´┐ŻalnoA´┐Żci miA´┐ŻoA´┐ŻnikA?w fantastyki, zgodnie z obowiA´┐ŻzujA´┐Żcym porzA´┐Żdkiem prawnym i KonstytucjA´┐Ż RP;
2) Propagowanie wA´┐ŻrA?d spoA´┐ŻeczeA´┐Żstwa, a gA´┐ŻA?wnie mA´┐ŻodzieA?y, wszelkich form twA?rczoA´┐Żci o akcentach fantastyki;
3) Stworzenie warunkA?w do twA?rczoA´┐Żci amatorskiej w zakresie szeroko pojA´┐Żtej fantastyki;
4) Stworzenie dogodnych warunkA?w kontaktu z dzieA´┐Żami oraz z twA?rcami fantastyki;
5) Powstanie otwartego forum dyskusyjnego dla literatury, filmu i hipotez naukowych;
6) AngaA?owanie mA´┐ŻodzieA?y do aktywnego udziaA´┐Żu w A?yciu spoA´┐Żecznym i kulturalnym.

NASZA DZIAA?ALNOAsA´┐Ż

– Od 1991 r. dwie cykliczne imprezy pod nazwA´┐Ż GdaA´┐Żskie Dni Fantastyki: na wiosnA´┐Ż a´┐ŻzAvalona´┐Ż?, a na jesieA´┐Ż a´┐ŻzWizjea´┐Ż?;
– W latach 2004-2008 osiem edycji konwentu fantastyki a´┐ŻzTrA?jfikcjea´┐Ż? we wspA?A´┐Żpracy z gdyA´┐Żskimi klubami fantastyki a´┐ŻzCollapsa´┐Ż? i a´┐ŻzAcherona´┐Ż?;
– od 2005 roku cykliczna fabularna gra terenowa w klimatach fantasy pod nazwA´┐Ż a´┐ŻzLegendaa´┐Ż?;
– od 2009 roku jednodniowe comiesiA´┐Żczne imprezy pod nazwA´┐Ż a´┐ŻzFantastyczne Gry Fantastycznea´┐Ż? we wspA?A´┐Żpracy z WiMBP w GdaA´┐Żsku Filia nr 1, obecnie BibliotekA´┐Ż Manhattan;
– niecykliczne spotkania z fantastykA´┐Ż we wspA?A´┐Żpracy ze Studiem Sztuki a´┐Ż?Znaka´┐Ż? i z Gimnazjum nr 26 w GdaA´┐Żsku;
– w wakacje i ferie spotkania z grami planszowymi i fabularnymi grami na A?ywo;
– cotygodniowe spotkania klubowe poA´┐ŻwiA´┐Żcone szeroko rozumianej fantastyce;
– prowadzenie Sekcji Bibliotecznej i Sekcji Gier, ktA?re wspomagajA´┐Ż propagowanie fantastyki.

SEKCJA BIBLIOTECZNA

Sekcja biblioteczna to serce Stowarzyszenia. Jest tworzona od poczA´┐Żtku istnienia klubu. Przez lata, dziA´┐Żki regularnemu przeznaczaniu A´┐ŻrodkA?w ze skA´┐Żadek, darowizn klubowiczA?w i rA?A?nych wydawnictw wyrosA´┐Ża na jednen z najatrakcyjnieszych zbiorA?w literatury fantasy, Science Fiction i horroru na Pomorzu. Obecnie ksiegozbiA?r liczy ponad 2700 pozycji.

SEKCJA GIER

Sekcja Gier zajmuje siA´┐Ż propagowaniem oraz rozwijaniem zainteresowaA´┐Ż zwiA´┐Żzanych z grami fabularnymi i planszowymi. W trakcie cotygodniowych spotkaA´┐Ż oraz rA?A?norakich imprez pokazuje, A?e granie w planszA?wki i w RPG jest interesujA´┐ŻcA´┐Ż i twA?rczA´┐Ż formA´┐Ż spA´┐Żdzania wolnego czasu w gronie znajomych. Sekcja dysponuje ponad 40 tytuA´┐Żami gier planszowych oraz wieloma podrA´┐Żcznikami do systemA?w fabularnych.

– – –

GdaA´┐Żskie Stowarzyszenie Fantastyki Alkor jest klubem tworzonym przez miA´┐ŻoA´┐ŻnikA?w fantastyki. Od 1987 roku zrzesza pasjonatA?w wszelkich odmian fantastyki: literatury, gier fabularnych i planszowych, komiksu i filmu. Alkor to przede wszystkim ludzie oraz imprezy, w ktA?rychA´┐ŻbiorA´┐ŻA´┐ŻudziaA´┐Ż:

Cotygodniowe spotkania

Cotygodniowe spotkania to podstawowa forma integracji czA´┐ŻonkA?w klubu oraz goA´┐Żci. Organizowane sA´┐Ż w kaA?dA´┐Ż A´┐ŻrodA´┐Ż w godzinach 16:00 a´┐Ż´┐Ż 20:00 w siedzibie klubu na ulicy JaA´┐Żkowa Dolina 7 w GdaA´┐Żsku Wrzeszczu koA´┐Żo Centrum Handlowego Manhattan (patrz: lokalizacja). Podczas spotkaA´┐Ż kaA?dy moA?e pograA´┐Ż w gry planszowe, sesje gier fabularnych czy po prostu porozmawiaA´┐Ż na tematy zwiA´┐Żzane z szeroko rozumianA´┐Ż fantastykA´┐Ż. CzA´┐Żonkowie mogA´┐Ż skorzystaA´┐Ż z zasobA?w biblioteki klubowej, wypoA?yczyA´┐Ż gry planszowe i podrA´┐Żczniki do systemA?w fabularnych. Nie ma ustalonego planu spotkaA´┐Ż, obowiA´┐Żzuje jedynie zasada dobrej zabawy. W zaleA?noA´┐Żci od tego, kto przychodzi oraz co ze sobA´┐Ż przynosi, zabawa rozwija siA´┐Ż inaczej. Jedno jest pewne: w czasie cotygodniowych spotkaA´┐Ż nie ma czasu na nudA´┐Ż.

A´┐Ż

Wyj┼Ťcia do kina

Fantastyka to nie tylko gry i literatura – to takA?e A?ywy obraz. Z chA´┐ŻciA´┐ŻA´┐ŻwybieramyA´┐ŻsiA´┐Ż wspA?lnie do kina na science-fiction, fantasy czy horror.

stock icons by iconshock